Известие

Collapse
No announcement yet.

VDC, SRS i ABS

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
    Да, всички имат, но това електронно разпределение е по-различно от break assistance, както си го написал.
    Значи има. Всяка 166 ,която се движи по пътищата има електронно разпределение на спирачното усилие.
    Това ме впечатлява повече дори от серийния ЛСД дисплей и прочие други неща, но това със спирачките се доплаща дори сега за коли 2011 година , а 166 го има серийно още през 1999г..... и това ако не е УАУ
    Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

    EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

    Comment


    • #17
      Андро,преведи го това или поне го напиши на немски да го разбера
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от andro88 Покажи съобщение
        Значи има. Всяка 166 ,която се движи по пътищата има електронно разпределение на спирачното усилие.
        Това ме впечатлява повече дори от серийния ЛСД дисплей и прочие други неща, но това със спирачките се доплаща дори сега за коли 2011 година , а 166 го има серийно още през 1999г..... и това ако не е УАУ
        Колгега и АР 156 го има това серийно, а сигорно и много други алфи. Незнам да ли си карал кола, без електронно разпределение на спирачното усилие, а само с АБС, е такова нещо под 30км/ч просто няма спиране, лятото стъпи на някое камъче и отпуснат всички колела, едно малко камъче (примерно) ти удължава спирачния път с 30-40 см и то при ниска скорост. А да не ти казвам как се спира зимата, когато трите колела са на асвалта, а едното е на лед, е не спира и не спира, иде ти да слезнеш и да я подпреш с рамото. Пиша от личен опит и дори сме експериментирали с мой приятели, как спира на сняг по нанадолнище по-добре, с АБС или с изваден бушон (т.е. без АБС) е познайте резолтата. Без АБС просто спря, за разлика от с АБС когато 30м хъркаше педала и накрая се подпря в един коловоз за да спре, инече съм сигорен, че ще се движеше още. Точно поради тези причини колите без електронно разпределение на спирачното усилие си изключват сами АБС под скорост от 3-5км/ч.
        Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
        Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
        FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

        Comment


        • #19
          да ама не е това разликата
          точка

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
            да ама не е това разликата
            Ако до мен се отнася, дай жокер че ми стана интересно
            Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
            Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
            FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от savoibul Покажи съобщение
              Ако до мен се отнася, дай жокер че ми стана интересно
              жокер
              абс /независимо какъв/ винаги увеличава спирачния път, НО запазва управлението на автомобила.
              през годините в алфа са монтирани различни системи като разликите са в това на колко кръга е разделено действието на абс. примерно при вас абс действа отделно на всяко колело - значи имаме 4 кръга така да се каже, но това не го прави EBD.
              EBD - electronic brake distribution всъщност означава че вашите абс освен другото, контролират спирачното усилие преден-заден мост - тоест тази регулировка не се извършва механично от така наречения "кантар" и той липсва.
              тракшън контрола е функция на абс който е монтиран при някои от вас. фактически абс мери скоростта на задвижващите колелета чрез датчиците си и ги сравнява със стойностите на другите като по този начин "хваща" кога има приплъзване.
              айде стига толко че на тоя форум не му подхождат технически дрънканици
              точка

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                жокер
                абс /независимо какъв/ винаги увеличава спирачния път, НО запазва управлението на автомобила.
                през годините в алфа са монтирани различни системи като разликите са в това на колко кръга е разделено действието на абс. примерно при вас абс действа отделно на всяко колело - значи имаме 4 кръга така да се каже, но това не го прави EBD.
                EBD - electronic brake distribution всъщност означава че вашите абс освен другото, контролират спирачното усилие преден-заден мост - тоест тази регулировка не се извършва механично от така наречения "кантар" и той липсва.
                тракшън контрола е функция на абс който е монтиран при някои от вас. фактически абс мери скоростта на задвижващите колелета чрез датчиците си и ги сравнява със стойностите на другите като по този начин "хваща" кога има приплъзване.
                айде стига толко че на тоя форум не му подхождат технически дрънканици
                Добре де, а какъв е принципа на действие и разликата м/у ASR и TCS (тракшан контрол систем), знам че тези които сме с ASR имаме и стъбилизираща система, обаче нали и ASR и TCS и двете са системи за контрол на приплъзването, едвали разликата е смо в надписа на бутончето, трябва да има и разлика в начина на действие.
                Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
                Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
                FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от savoibul Покажи съобщение
                  Добре де, а какъв е принципа на действие и разликата м/у ASR и TCS (тракшан контрол систем), знам че тези които сме с ASR имаме и стъбилизираща система, обаче нали и ASR и TCS и двете са системи за контрол на приплъзването, едвали разликата е смо в надписа на бутончето, трябва да има и разлика в начина на действие.
                  баш така. едно и също нещо с 2 различни имена и 2 различни трибуквени съкращения
                  точка

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                    ....
                    тракшън контрола е функция на абс който е монтиран при някои от вас. фактически абс мери скоростта на задвижващите колелета чрез датчиците си и ги сравнява със стойностите на другите като по този начин "хваща" кога има приплъзване.
                    айде стига толко че на тоя форум не му подхождат технически дрънканици
                    А какво прави АБС-а в този случай?
                    Той как се ориентира дали има приплъзване само на едното колело?
                    Дефакто казвам, че тракшън контрола не му е това работата.

                    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                    баш така. едно и също нещо с 2 различни имена и 2 различни трибуквени съкращения
                    Не е едно и също нещо.
                    В единия случай аср-а се задействат спирачки само при пръплъзване на водещите колела, примерно при тръгване, а другия случай цялата кола се управлява динамично. Дефакто те държи, до колкото позволява физиката, да не се завъртиш.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #25
                      хубаво де, ама дори и в уикипедията пише че са едно и също нещо. кво правим.
                      и как е изпълнена системата на практика в 166 без да теоретизираме
                      точка

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                        хубаво де, ама дори и в уикипедията пише че са едно и също нещо. кво правим.
                        и как е изпълнена системата на практика в 166 без да теоретизираме
                        Т.е. искаш да кажеш, че в нашия случай ASR просто е съчетание от VDC+TCS така ли да го разбирам. Демек като системи за контрол на приплъзването и ASR и TCS следят за пробуксуване по датчиците на ABS (то няма и по кои други де) и двете при наличието на приплъзване подават спирачен сигнал на колелото което превърта, за да може деференцяла да предаде въртящия момент на другото с повече сцепление и при невазможност за оползотворяване на въртящия момент отнемат газта (връщат електронно педала).
                        Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
                        Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
                        FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

                        Comment


                        • #27
                          ASR и TCS са едно и също нещо. един производител си го кръщава по 1-вия , друг по 2-рия начин. VDC, познато като ESC вече е друга работа, за него имаш още сензори и е нещото за което говори ВО.
                          точка

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                            ASR и TCS са едно и също нещо. един производител си го кръщава по 1-вия , друг по 2-рия начин. VDC, познато като ESC вече е друга работа, за него имаш още сензори и е нещото за което говори ВО.
                            Така де за VDC ясно+датчик за положение на волана+сензор за стрнично ускорение+електронен блок с таблица с база данни и др. Тука вапроса е че при 166 ги има и двете и ASR и TCS, знам със сигорност че тези на които на бутона пред скоростния лост пише ASR имат и VDC (така е моята). Mисалта ми е дали при 166-те разликата в двата натписа ASR и TCS е само в това, че тези с ASR са с TCS+VDC или има още нещо повече, от тези екземпляри които са само с TCS.
                            Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v 220hp 11/2001г.-Настояща!
                            Alfa Romeo 156 1.6TS 120hp 1999г. & Opel Tigra 1.4 16v 90hp 1996г. на жената - Бившите!
                            FIAT Bravo 1.2 16v 82hp 10/1999г.-Някога отдавна!

                            Comment


                            • #29
                              VDC-то не можеш да го изключваш и за него си имаш отделна лампа на таблото която светва при даване на контакт/ако е монтирано такова/. за другото до скоростите все ASR трябва да си пише/разбира се ако я има/. ето какво пише в книжката на потребителя

                              ASR FUNCTION (ANTISLIP
                              REGULATION): GENERAL
                              The ASR system integrates the VDC system
                              controlling the vehicle drive and coming
                              into operation automatically each
                              time one or both driving wheels skid.
                              Two different control systems are activated,
                              depending on the skidding conditions:
                              – If skidding concerns both driving
                              wheels, because it is caused by the excessive
                              power transmitted, the ASR system
                              cuts in reducing the power transmitted by
                              the engine.
                              – If skidding concerns only one driving
                              wheel, the ASR system cuts in automatically
                              braking the skidding wheel, with an
                              effect similar to that of a self-locking differential
                              The action of the ASR system is particularly
                              helpful under the following conditions:
                              – Skidding of the inner wheel on a
                              bend, due to the effect of the dynamic
                              changes of the load or over-accelerating.
                              – Excessive power transmitted to the
                              wheels, also in relation to the conditions
                              of the road surface.
                              – Acceleration on slippery, snowy or icy
                              surfaces.
                              – In the case of loss of grip on a wet
                              surface (aquaplaning).
                              а ето и защо може да се изключва ръчно
                              TURNING ON THE ASR
                              FUNCTION
                              The ASR function turns on automatically
                              each time the engine is started.
                              When travelling it is possible to switch the
                              system off and on again pressing the switch
                              (A-fig. 144) on the centre console.
                              The warning light (B-fig. 144) on the
                              switch turns on to indicate that the system
                              is off.
                              If the function is turned off while travelling,
                              it will turn on again automatically
                              the next time the engine is started.
                              IMPORTANT When driving on snow,
                              with snow chains fitted, if may be helpful
                              to switch off the ASR function: in these
                              conditions in fact, skidding of the driving
                              wheels when moving off helps to obtain
                              better traction.
                              Last edited by kolev; d.m.y г., 17:55.
                              точка

                              Comment


                              • #30
                                Цялата идея, е че не всички Алфи, които имат ASR/TCS имат и VDC.
                                Дефакто може да имате ASR ама да нямате VDC.
                                Така, че наличието на бутон ASR/TCS това не означава, че колата има VDC или по друг термин наречено ESP или тракшън контрол.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Comment

                                Working...
                                X